多読と趣味の英文ライティング

AIを使って英文をチェック

悲報:十二支が出てこない!

季節外れの話題ですが、干支の十二支がすぐに出てきません(笑)。子(ね)、丑(うし)、寅(とら)、卯(う)、辰(たつ)、巳(み)。最初の6️つはいいんですが、問題は残りの6つ。酉(とり)、戌(いぬ)、亥(い)、そして、午(うま)、未(ひつじ)、申(さる)...  待てよ... 午(うま)、未(ひつじ)、申(さる)が、酉(とり)、戌(いぬ)、亥(い)の前でした。
I know this is an out-of-season topic: the twelve animals of the Japanese zodiac (similar to the Chinese zodiac) don't come out quickly (lol).  Ne (Rat), Ushi (Ox), Tora (Tiger), U (Rabbit), Tatsu (Dragon), Mi (Snake): these first 6 animals are OK.  The problem is the next 6 animals.  The following animals are Tori (Rooster), Inu (Dog), I (Boar), and then Uma (Horse), Hitsuji (Sheep) , Saru (Monkey)... Wait!  Uma (Horse), Hitsuji (Sheep) , Saru (Monkey) come before Tori (Rooster), Inu (Dog), I (Boar).

イラスト by Hakusekimatori
凧揚げと羽根つき(2024-01-03)から

100パーセントの自信がないのでGoogleでチェック。合ってました。これで十二支がスムーズに出てくるようになりました。しかし、間違いなく1か月したら出てこなくなってます。十二支を覚えられないのです(笑)。小学校(たぶん)で干支を習って以来ずっとこうです。何回覚えて何回忘れたことか。
I wasn't 100 percent sure if they were correct, so I googled to check it: I was right.  Now the 12 zodiac animals come out very smoothly.  But, I'm sure that I will not be able to do so in a month.  I can't memorize the 12 zodiac animals (lol).  I've been like this since I first learned the Japanese zodiac, probably in elementary school.   I wonder how many times I've memorized it and how many times I've forgotten it.

 

どうしてかわかりません。頭の中に十二支を覚えることを妨害するメカニズムでも隠されてるんでしょうか。それとも、小学校のときにそんな効果のある呪いを誰かにかけられた?(笑)。そんな呪いをかけられるような事した覚えはないんだけど...
I don't know why.  It's like I have some hidden mechanism in my brain that hinders me from memorizing the 12 Japanese zodiac animals.  Or, did someone curse me for that effect when I was in elementary school (haha)?  I have no memory of doing a thing that deserves the curse... Or did I? 

 

(英文が原文で、日本文はその訳文です)

(The English text is the original.)

 

◇◇◇

ほんと、不思議でしょうがないです。少なくとも学生時代は記憶力は良くて、例えば日本史や世界史は試験前に試験範囲をひと通り目を通しておくだけで自分でも驚くほど記憶してました。それなのに、たった12しかない十二支が覚えられないなんて(笑)。もう一つ何か全然覚えられないことがあったような気がしますが、それが何か思い出せません(笑)。